• De 5-3-3 ademhalingsoefening voor een energieke start van de dag


    De 5-3-3 ademhalingsoefening

    Energieke start van de dag

De 5-3-3 ademhalingsoefening voor een energieke start van de dag

Een makkelijke ademhalingsoefening om de dag goed mee te beginnen!

Uitleg van de 5-3-3 ademhalingsoefening

Houdt je ogen losjes open: geloken.

Laat je tong ontspannen en plaats hem wel tegen je gehemelte voor in de mond.

1) adem 5x volledig in en uit

Neem 5 diepe ademhalingen, inademen door de neus en uit de mond. Het is de bedoeling om het lichaam met lucht te vullen en volledig leeg te laten lopen.

2) adem 3 x kort

Neem 3 korte ademhalingen, inhaleer door de neus en uit door de mond.

3) adem 3 x luid

Adem 3 keer luid. Inhaleer door de neus en adem duidelijk hoorbaar met geluid uit de mond: "Wwwhppooosss".

Dit zijn 3 ademhalingsrondes. Doe dit in minimaal 2

Tip: Doe deze ademhalingsoefening als je wakker wordt! Helpt maakt je fris, opgewekt, wakker en energiek!

Waarom deze ademhalingsoefening?

Deze makkelijke ademhalingsoefening komt uit de yoga; het is een vorm van pranayama. Dat betekent letterlijk ‘je ademhaling beheersen’.

Een bewuste ademhaling overdag helpt je bij het meer mindful in het leven staan. Voel eens tussendoor waar je ademhaling eigenlijk zit!

Deze 5-3-3 pranayama-ademhalingstechniek helpt bij je concentratie en is van oorsprong afkomstig uit de vechtsport uit het oosten.

De ademhalingsoefening is heel makkelijk en je kunt het doen waneer je wilt en waar je wilt. Gewoon tussendoor of als je wakker wordt. Het is een oppeper!

Je mag de ademhalingsoefening liggend, staand of zittend doen.

Extra mindfulness meditatie: 3 minuten ademruimte

#Even in het hier en nu

De ademruimte is een korte mindfulness oefening in drie stappen die je helpt om uit de automatische piloot te stappen en je opnieuw te verbinden met het huidige moment. Je gebruikt de ademhaling in deze oefening als anker. Hieronder volgt een beschrijving van de oefening. 

Meditaties, bodyscans en teksten

Mindfulness is gymnastiek voor je geest. Ruby Wax geeft college!

Kijktip

Ruby Wax, comédienne, geeft een fantastisch college over de vraag wat mindfulness is en hoe je brein werkt @THE SCHOOL OF LIFE.

Ruby Wax is comédienne en bestsellerauteur. Zij schreef de bestseller Tem je geest, de mindfulnessgids Frazzled en De mens, een handleiding en behaalde haar master in Cognitieve gedragstherapie aan de Universiteit van Oxford. Ook gaf ze wereldwijd presentaties over depressie en mindfulness, onder andere tijdens TEDGlobal, en heeft ze een platform opgezet voor mensen met depressie en andere geestesziektes.

Luister de meditaties via Soundcloud & Insight Timer

Je kunt deze meditaties en bodyscans ook beluisteren op je smartphone via de app 'SoundCloud' of via de app 'Insight Timer'. Ga naar de App Store of Google Play en download ‘SoundCloud’ en of ‘Insight Timer’. Installeer de App en zoek naar SeeTrue. Je vindt dan onze meditaties en kunt deze op je mobiel afspelen.

Seetrue is er ook voor jou!

Nu ook online!

Kies tussen een groepstraining, een buddy training of een individuele training!

Categorie 1 VMBN

SeeTrue trainers zijn allemaal VMBN categorie 1 gecertificeerd

> 5000 deelnemers

Vanaf 2007 meer dan 5000 tevreden deelnemers

Scherp geprijst

Scherp geprijsd: Je betaalt voor een Groepstraining max € 290

Expert in Mindfulness

1270 reviews mindfulness training seetrue ervaringen png

Vanaf 2007 meer dan 5000 tevreden deelnemers

 

 

Wij zijn SeeTrue