"Meditatie kun je het beste zien als een manier van zijn 
in plaats van als een techniek of verzameling van technieken."

Jon Kabat-Zinn

8-weekse mindfulness training

Deze mindfulness training bestaat uit 8-wekelijkse bijeenkomsten van 2-2,5 uur. Meestal wordt deze mindfulness training in groepsverband aangeboden, omdat dit vaak krachtiger werkt dan individuele trainingen.
  • Mediterende vrouw in urban omgeving

    Introductie

    De mindfulness introductiebijeenkomst is een mooie gelegenheid om de trainer te ontmoeten, mindfulness te ervaren en informatie over de training te krijgen. 

    Data introductie

  • Groep mediterende mensen

    Mindfulness training

    De mindfulness training bestaat uit acht bijeenkomsten van 2,5 uur. Aan de hand van diverse werkvormen oefen en onderzoek je, samen met een groep van ongeveer 12 deelnemers, hoe je mindfulness onderdeel van je dagelijks leven kan maken. 

    Lees meer

  • Jongen oefent met basketbal

    Oefenen

    Thuis oefenen is een belangrijk onderdeel van de 8-weekse mindfulness training. In principe leer je een vaardigheid aan. Met aandacht leven vraagt simpelweg om regelmatige oefening.

    Meer informatie

Speciale mindfulness trainingen

De speciale mindfulness trainingen zijn gericht op een speciale doelgroep zoals bijvoorbeeld mindfulness en kanker. Daarnaast zijn er trainingen die plaatsvinden in een bepaalde context zoals bijvoorbeeld mindfulness en werk.
  • Vrouw met vinger voor haar mond die om stilte vraagt

    Stiltedagen

    Een stiltedag helpt je om je oefening op te frissen en te verdiepen. Er wordt een dag lang intentensief geoefend aan de hand van nieuw inspirerend materiaal.

    Data stiltedagen

  • Man en vrouw met kleine baby

    MF birthing and parenting

    Je leert alle oefeningen die ook horen in een traditionele achtweekse mindfulness cursus en mindfulness oefeningen die speciaal zijn ontworpen voor geboorte, ter ondersteuning van partner communicatie en het leren omgaan met ongemak en pijn tijdens de bevalling.

    Meer informatie

  • Wervelwind

    Mindfulness en kanker

    Leren omgaan met stress, angst, boosheid, verdriet, somberheid die het hebben van kanker met zich meebrengt?
    Handvatten aanleren om beter te slapen? Leren om je energie beter te doseren? Af en toe een beetje genieten van de dingen die er naast de ziekte ook zijn?

    Meer informatie

  • Mediterende man in nette kleren

    Mindfulness en werk

    Afhankelijk van de wensen binnen het bedrijf richten we ons op stressreductie-trainingen in het kader van verzuimpreventie tot trainingen voor het management.

    Meer informatie

  • Groep studerende mensen

    Incompany training

    Ben jij benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor een training op werklocatie? Neem dan hier een kijkje of neem direct contact met ons op: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Vervolgtrainingen mindfulness

De mindfulness training helpt vaak om bewuster in het leven te staan en dichter bij jezelf te blijven en tegelijkertijd meer verbinding te voelen. Helaas maakt het ons niet immuun voor de waan van de dag en zo word je toch nog vaak meegesleept in van alles en nog wat en kan de oefening op de achtergrond raken. Vervolgtrainingen, retraites, workshops en soms zelfs het lezen van een boek kan inspireren om weer meer vanuit verbinding met jezelf en met je omgeving te leven.
Kind rondrennend in sproeiend water

Mindfulness opfris-training

De opfris- en verdiepings-training is bedoeld voor oud-deelnemers aan de mindfulness training van 8 bijeenkomsten. In de training is aandacht voor de continuering van de mindfulness beoefening en onderzoeken we datgene wat je mogelijk hindert in het oefenen. Verder wordt er nieuw materiaal aangeboden en is er ruimte voor de verdieping van de mindfulness beoefening.

Trainingsdata vind je bij locaties.

Naar locaties

Positieve psychologie

Vrouw zittend op het strand met armen gespreid op extatische manier
Leer hoe je meer positiviteit in je leven kunt brengen. Hoe je door het doen van eenvoudige oefeningen je leven rijker en waardevoller kunt maken. Hoe je op een slimme manier kunt omgaan met alle negativiteit in jezelf en in de wereld om je heen.

De positieve psychologie is een nieuwe richting in de psychologie die zich bezighoudt met de vraag wat mensen gelukkig maakt.

Meer informatie

Hand die kiest vanuit een kompas

ACT-training

De ACT-training is ook een mooi vervolg op de mindfulness training van 8 bijeenkomsten. 
Daar waar mindfulness zich vooral richt op 'acceptatie' en 'zijn', richt ACT zich ook op het ontwikkelen van een innerlijk kompas in je leven.
Hoe maak je keuzes in je leven? Wat is belangrijk voor je. Daarnaast wordt er in de ACT veel aandacht besteed aan hoe je slimmer kunt omgaan met je gedachten.

Meer informatie

hart op muur geschilderd

Heartfulness vervolgtraining

De heartfulness training brengt verdieping na de mindfulness training en geeft handvatten voor Leven vanuit je Hart.

Meer informatie

Zwerver die kindness zoekt

Compassietraining

Gedurende deze drie dagen vol oefeningen en meditaties leren we onze eigen beste vriend te worden. En dit is belangrijk want jij bent de persoon waarmee je het meest mee te maken hebt in je leven.

Meer informatie